jQuery(function($){ $('#et-info-phone').wrap(''); });

 

Lezing Empathisch Leiderschap

Om onze kennis over de behoeften, wensen en verwachtingen van stakeholders en alle inzichten die we opdeden bij het schrijven van het populaire managementboek De Empathische Organisatie (Nubiz, 2020) te kunnen delen, hebben we de interactieve lezing Empathisch Leiderschap ontwikkeld. Deze lezing wordt verzorgd door psycholoog en auteur van dit boek Henk Noort.

Van onbewust onbekwaam naar bewust bekwaam

1. Door deze interactieve lezing maken de deelnemers (bijvoorbeeld bestuurders/managers of andere medewerkers) de ontwikkeling door van onbewust onbekwaam (de meesten hebben het vermogen om zich onbevooroordeeld in de schoenen van andersdenkenden te verplaatsen slecht ontwikkeld) naar bewust onbekwaam (inzicht in de verschillen tussen emotionele en cognitieve empathie en tussen empathie en sympathie en in de inschattingsfouten als gevolg van projectie of ‘self-referential bias’).

2. Vervolgens planten we een zaadje door aan de hand van wetenschappelijke bevindingen en praktijkvoorbeelden te laten we zien dat professionals over de hele linie succesvoller worden als ze zich beter gaan verdiepen in de stakeholders waar hun succes van afhangt (klanten, medewerkers, investeerders, enzovoorts).

3. We geven hen ook de tools waarmee ze zelf aan de slag kunnen gaan om bewust bekwaam te worden, zoals:

De Empathiekaart

Het Menselijkheidsbeginsel

Compassioneel communiceren (en feedback geven)

Het Emotievaccin

4. De deelnemers ontvangen tegen een gereduceerd tarief een exemplaar van De Empathische Organisatie (17,50 per stuk in plaats van 26,99) zodat ze de stof thuis nog eens rustig na kunnen lezen en zelf met de materie kunnen experimenteren. Hierdoor beklijven de opgedane inzichten langer en is het effect op hun denken, attitude en gedrag groter.

Vanzelfsprekend kunnen we tijdens de lezing ook dieper op de specifieke issues van jouw organisatie en hier met maximale empathie een passende oplossing voor zoeken.

Deze lezing draagt bij aan cultuurveranderingen binnen organisaties

Deze lezing is bij uitstek geschikt om een congres, symposium, jubileum- of medewerkersbijeenkomst meer diepgang te geven en tot een succes te maken of om de collegiale verbondenheid en teamspirit die door de coronacrisis verloren dreigt te gaan te versterken.

Zolang de coronacrisis voortduurt, kunnen de lezingen ook als interactieve webinar worden aangeboden. Dit brengt de medewerkers die door thuiswerken op afstand van uw organisatie en elkaar kwamen te staan weer dichterbij elkaar.

De tijdsduur van de lezing is circa 2 uur

Kostindicatie: op aanvraag

Workshop  Empathisch Stakeholdermanagement

Het tijdschrift Time noemde corporate empathie onlangs ‘the hottest trend in leadership’, want het verbetert de producten en diensten, de klant- en medewerkerstevredenheid, het leiderschap en de reputatie aantoonbaar. Empathische ondernemingen groeien daardoor ook harder en maken meer winst dan onempathische, zo toont steeds meer onderzoek aan.

Omdat empathie cruciaal is voor de beeldvorming en de kwaliteit van in- en externe relaties is het een belangrijke succesfactor binnen corporate communicatie en reputatie- en stakeholdermanagement. Een effectiever middel om de betrokkenheid (engagement) en de strategische steun (alignment) van de stakeholders te versterken bestaat niet.

In deze workshop leren de deelnemers hun omgevingssensitiviteit te verhogen door in de schoenen van hun klanten, medewerkers, persrelaties, toezichthouders en andere stakeholders te gaan staan. Met oefeningen en vele do’s en dont’s uit de praktijk leren ze hun stakeholders te boeien en te binden en criticasters in ambassadeurs te veranderen. Je kunt antwoorden verwachten op vragen als: hoe kan ik empathischer communiceren? Hoe krijg ik mijn medewerkers of andere stakeholders mee bij veranderingen? Hoe zet ik empathie in voor reputatieverbetering?

De workshop wordt gegeven door Jeroen Duijvestijn en Henk Noort, de auteur van De Empathische Organisatie (voor meer informatie over dit boek: klik op deze link)

Tijdsduur: circa 4 uur (een dagdeel)

Kostenindicatie: op aanvraag

Interim-klussen en meer

Is je marktonderzoeker met zwangerschapsverlof of plotseling ziek geworden? Moet je een aanbestedingstraject voor marktonderzoek doorlopen? Of moet jij bijvoorbeeld een klant-, medewerkers- of ander stakeholderonderzoek uitvoeren terwijl je daar geen tijd voor hebt? Ook hierbij helpen wij je graag uit de brand. Omdat we gewend zijn ons snel in te lezen en werken, zijn we direct inzetbaar voor deze en tal van andere klussen.

MEER INFORMATIE AANVRAGEN KUN JE HIER

1 + 15 =