Marktonderzoek+advies
Volgens de klassieke taakverdeling onderzoekt de marktonderzoeker en adviseert de consultant. Wij vinden dat onnatuurlijk en doen bij voorkeur allebei. Door onze specialistische opleiding/training en jarenlange ervaring zijn wij van alle markten thuis en vertrouwd met de uitdagingen en dilemma’s van het strategisch management. Omdat we bovendien altijd heel empathisch en meestal face-to-face naar onze opdrachtgevers en hun stakeholders luisteren, kunnen wij onze klanten na afloop als geen ander adviseren over de next steps en helpen bij de implementatie van de onderzoeksuitkomsten. Strategisch advies op basis van gedegen onderzoek (‘research-based consultancy’ in gewoon Nederlands) dus, zonder dat je daar consultancyprijzen voor hoeft betalen.
Voor wie is StakeholdersLab er?
Onze klantenkring was altijd divers. We werkten regelmatig voor grote organisaties zoals ABN Amro, Rabobank, ING, SNS Bank, Triodos Bank, NIBC, Zwitserleven, ASR, VIVAT, NS, Achmea, CZ, VGZ, Aegon, NN Group, PostNL, T-Mobile, Nuon, ABP, APG, PGGM, Pensioenfonds Zorg & Welzijn, MN, Pensioenfederatie, MediaPartners, McKinsey, PwC, KPMG, NS, McDonald’s en de Consumentenbond. Door de diversiteit aan klanten hebben we geleerd ons snel in te werken in nieuwe sectoren/branches en weten we wat er op de meeste markten speelt.
Gespecialiseerd in (semi)overheid
We mochten bij tal van grote organisaties in de keuken kijken, maar hebben de meeste kennis over en ervaring en affiniteit met kleinere organisaties in met name de gezondheidszorg, bij lokale en regionale overheden en in het onderwijs.
Deze (semi)publieke organisaties bieden we door onze affiniteit met de publieke zaak en onze ervaring met soortgelijke organisaties én toonaangevende profitbedrijven de meeste toegevoegde waarde. Daarom nodigen we vooral zorginstellingen, lokale/regionale overheden en onderwijsinstellingen uit om contact met ons op te nemen voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek met gratis probleemanalyse op maat.