jQuery(function($){ $('#et-info-phone').wrap(''); });

De oprichter

StakeholdersLab is een onderzoeks- en adviesbureau dat door psycholoog Henk Noort is opgericht om afnemers van strategisch stakeholderonderzoek meer toegevoegde waarde te bieden (betere selectie, betere methoden en technieken en vooral meer maatwerkadvies binnen de gegeven speelruimte van onze opdrachtgevers). Henk werkt met veel senior-onderzoekers, adviseurs, onderzoeksbureaus en andere zakelijke dienstverleners uit zijn netwerk op projectbasis samen. Hierdoor kan hij ook grote onderzoeksprojecten uitvoeren en dezelfde kwaliteit leveren als de grote bureaus waar hij en zijn netwerkpartners hun sporen hebben verdiend.

Henk Noort

Sinds zijn afstuderen in de cognitieve psychologie aan de UvA is het opzetten en uitvoeren van strategisch markt- en beleidsonderzoek en hierover rapporteren, adviseren en publiceren zijn grootste passie. Via diverse onderzoeksfuncties, waaronder bij het CBS en Motivaction, ontwikkelde hij zich van projectleider, accountmanager, senior research manager tot teamleider gespecialiseerd in strategisch marktonderzoek. Vanuit de overtuiging dat onderzoeksbureaus meer toegevoegde waarde kunnen bieden door zich nadrukkelijker in de positie van hun opdrachtgevers te verdiepen en hen op maat te adviseren, nam hij in 2008 ontslag om StakeholdersLab op te richten. Henk publiceerde vijf boeken en onlangs zijn zesde De Empathische Organisatie (Nubiz, 2020). Deze marktonderzoeker ziet zichzelf als empathie-aanjager. Zijn purpose is bedrijven en (semi)publieke organisaties beter naar hun stakeholders te laten luisteren, want volgens de wetenschap en de praktijk van het marktonderzoek gaan ze daardoor over de hele linie beter presteren.

Henk@stakeholderslab.nl

Henk werkt al vele jaren heel plezierig met diverse senior-onderzoekers en -adviseurs uit zijn netwerk samen, vooral met Wicher van Vreden, Waldo Swijnenburg en Jeroen Duijvestijn.

Wicher van Vreden

Wicher studeerde psychologie, onderzoeksmethodologie en marketing en heeft ruim 20 jaar ervaring met het uitvoeren van kwalitatief en kwantitatief onderzoek. Hij werkte als teamleider en account director bij verschillende onderzoeksbureaus. Hij voerde vele onderzoeken uit op het raakvlak van identiteit, imago en positionering. Zijn inhoudelijke aandachtsgebieden omvatten o.m. de podiumkunsten, het betalingsverkeer en de financiële en zakelijke dienstverlening.

Waldo Swijnenburg

Waldo heeft twintig jaar ervaring als onderzoeker en werkte in die jaren voor een breed scala aan (inter)nationale merken. In 2012 is hij door de MOA genomineerd voor onderzoeker van het jaar vanwege zijn visie op het vakgebied, innovatieve aanpak en publicaties. Tot eind 2019 was hij managing partner bij het grootste kwalitatieve onderzoeksbureau van Nederland. Sinds 2020 werkt hij als zelfstandig onderzoeker. Hij is gespecialiseerd in kwalitatieve methoden en het achterhalen hoe rationele en emotionele drivers het menselijk gedrag aansturen en is afgestudeerd in sociologie en psychologie (cum laude). Waldo is ook als onderzoeksdirecteur verbonden aan Neurensics.

Jeroen Duijvestijn

Jeroen is expert op het gebied van internal branding, reputatie- en stakeholdermanagement. Hij heeft ruim twintig jaar ervaring als communicatieadviseur en reputatie- en issuemanager. Jeroen werkte van 2016 tot juli 2019  als manager identiteit en reputatie bij Coöperatie VGZ. Daar ontwikkelde en bouwde hij aan een nieuwe positie van VGZ als “zinnige zorg makelaar”. Het ondersteunen en verspreiden van ideeën van stakeholders om de zorg te verbeteren en duurzaam betaalbaar te houden stond daarin centraal. Het versterkte de reputatie van VGZ bij haar stakeholders significant en leverde ruim 200.000 nieuwe klanten op. Jeroen werkt momenteel als senior communicatieadviseur (a.i.) bij Zorginstituut Nederland.

Samenwerkingspartners

Wij geloven in samenwerking en de kracht van co-creatie. Dus als we elkaar kunnen versterken, bijvoorbeeld voor de respondentenselectie, het uitwerken van de interviewopnames, het uitsturen en verwerken van online-vragenlijsten, strategisch (communicatie-)advies of publicaties, werken we nauw samen met de volgende gespecialiseerde partnerorganisaties:

Klanten

Klanten voor wie we hebben gewerkt of nog werken zijn: