jQuery(function($){ $('#et-info-phone').wrap(''); });

de mensen naast en achter StakeholdersLab

De oprichter

StakeholdersLab is een onderzoeks- en adviesbureau dat elf jaar geleden door psycholoog Henk Noort is opgericht om afnemers van strategisch stakeholderonderzoek meer toegevoegde waarde te bieden (betere selectie, betere methoden en technieken en vooral betere maatwerkadviezen).  

StakeholdersLab is een netwerkorganisatie waarin Henk met veel senior-onderzoekers, adviseurs, onderzoeksbureaus en andere zakelijke dienstverleners uit zijn netwerk op projectbasis samenwerkt. Hierdoor kan hij ook grote onderzoeksprojecten uitvoeren en dezelfde kwaliteit leveren als de grote bureaus waar hij en zijn netwerkpartners hun sporen hebben verdiend.

Henk Noort

Sinds zijn afstuderen in de cognitieve psychologie aan de UvA is het opzetten en uitvoeren van strategisch markt- en beleidsonderzoek en hierover rapporteren, adviseren en publiceren zijn grootste passie. Via diverse onderzoeksfuncties, waaronder bij het CBS en Motivaction, ontwikkelde hij zich van projectleider, accountmanager, senior research manager tot teamleider gespecialiseerd in strategisch marktonderzoek. Vanuit de overtuiging dat onderzoeksbureaus meer toegevoegde waarde kunnen bieden door zich nadrukkelijker in de positie van hun opdrachtgevers te verdiepen en hen op maat te adviseren, richtte hij in 2008 StakeholdersLab op. Henk publiceerde onlangs zijn nieuwste boek De Empathische Organisatie (Nubiz, 2020). Deze marktonderzoeker ziet zichzelf als empathie-aanjager. Zijn purpose is bedrijven en (semi)publieke organisaties empathischer maken, want volgens de wetenschap en de praktijk gaan ze daardoor over de hele linie beter presteren.   

Henk@stakeholderslab.nl

Henk Noort helpt ons al vele jaren naar volle tevredenheid voeling te houden bij hetgeen er onder onze stakeholders leeft. Hij heeft zich de complexe pensioenmaterie goed eigen gemaakt, levert degelijk vakwerk en is een goed ingevoerde gesprekspartner op senior niveau voor onze stakeholders. Zijn adviezen zijn toepasbaar en hebben onze stakeholderdialoog aantoonbaar verbeterd. Een prettige sparringpartner ook die met ons meedenkt.’ 

Hans ten Brinke, vice-president corporate communications APG Group

 

‘Henk heeft voor MediaPartners een klantonderzoek uitgevoerd. Niet alleen is zijn rapportage uitvoerig en professioneel, klanten lieten spontaan weten dat ze de contacten met Henk bijzonder hebben gewaardeerd. Goed werk!’ 

Alec Bergsma, managing director MediaPartners Group

 

 

Henk werkt met diverse senior-onderzoekers en -adviseurs uit zijn netwerk samen, in het bijzonder met Wicher van Vreden, Jeroen Duijvestijn en Waldo Swijnenburg.

Wicher van Vreden

Studeerde psychologie, onderzoeksmethodologie en marketing en heeft ruim 20 jaar ervaring met het uitvoeren van kwalitatief en kwantitatief onderzoek. Hij werkte als teamleider en account director bij verschillende onderzoeksbureaus. Hij voerde vele onderzoeken uit op het raakvlak van identiteit, imago en positionering. Zijn inhoudelijke aandachtsgebieden omvatten o.m. de podiumkunsten, het betalingsverkeer en de financiële en zakelijke dienstverlening.

Wicher@stakeholderslab.nl

 

Jeroen Duijvestijn

Jeroen Duijvestijn is expert op het gebied van internal branding, reputatie- en stakeholdermanagement. Hij heeft ruim twintig jaar ervaring als communicatieadviseur en reputatie- en issuemanager. Jeroen werkte van 2016 tot juli 2019  als manager identiteit en reputatie bij Coöperatie VGZ. Daar ontwikkelde en bouwde hij aan een nieuwe positie van VGZ als “zinnige zorg makelaar”. Het ondersteunen en verspreiden van ideeën van stakeholders om de zorg te verbeteren en duurzaam betaalbaar te houden stond daarin centraal. Het versterkte de reputatie van VGZ bij haar stakeholders significant en leverde ruim 200.000 nieuwe klanten op. Jeroen werkt momenteel als senior communicatieadviseur cultuur en leiderschap (a.i.) bij de Belastingdienst. 

Jeroen@stakeholderslab.nl

 

Waldo Swijnenburg

Waldo Swijnenburg heeft twintig jaar ervaring als onderzoeker en werkte in die jaren voor een breed scala aan (inter)nationale merken. In 2012 is hij door de MOA genomineerd voor onderzoeker van het jaar vanwege zijn visie op het vakgebied, innovatieve aanpak en publicaties. Tot eind 2019 was hij managing partner bij het grootste kwalitatieve onderzoeksbureau van Nederland. Sinds 2020 werkt hij als zelfstandig onderzoeker. Hij is gespecialiseerd in kwalitatieve methoden en het achterhalen hoe rationele en emotionele drivers het menselijk gedrag aansturen en is afgestudeerd in sociologie en psychologie (cum laude). 

waldo@stakeholderslab.nl

 

Samenwerkingspartners

Als het project dat vereist, bijvoorbeeld voor de respondentenselectie, het uitwerken van de interviewopnames, het uitsturen en verwerken van online-vragenlijsten, strategisch (communicatie-)advies of publicaties, werk ik nauw samen met de volgende gespecialiseerde partnerorganisaties:

Motivaction

Het Notulistenteam

CustomerCentral

DataIM

Berlijn Teksten

StadsPeil

Terra Nova

Mappa Consult

Jeroen Duijvestijn

 

Zin in synergie?

Henk gelooft in de kracht van samenwerking en co-creatie, omdat het meer fun en kwaliteit oplevert. Daarom is een plus een vaak drie. Het is zijn droom om het empathisch vermogen van het gehele bedrijfsleven en zijn bestuurders te verhogen, zodat ze meer toegevoegde waarde voor hun klanten gaan creëren en in de samenleving meer vertrouwen opbouwen. Ben jij een marktonderzoeker, consultant, communicatie-adviseur of empathietrainer met dezelfde droom, neem dan contact op.

Henk@stakeholderslab.nl