het meest empathische onderzoeksbureau

Wij vragen door waar andere bureaus ophouden

Onze Purpose: het meest empathische onderzoeksbureau zijn

StakeholdersLab is opgericht vanuit de overtuiging dat onderzoeksbureaus hun klanten meer toegevoegde waarde moeten bieden door zich beter in hun positie te verplaatsen, zodat hun uitkomsten specifieker en meer op maat gesneden en hun adviezen relevanter en uitvoerbaarder zijn. Daarom is de purpose waar we elke dag enthousiast aan werken om het meest empathische onderzoeks- en adviesbureau van Nederland te worden.

Belofte 1: Wij vragen door waar andere bureaus ophouden, zodat we ook de vraag achter uw vraag horen en onze uitkomsten altijd actueel en relevant en onze adviezen altijd direct toepasbaar en effectief zijn.

Wilt u efficiënte cijfers of effectieve verbeteringen?

Wij laten de knoppen zien waaraan u kunt draaien

Twee vragen die u zich bij het inkopen van marktonderzoek zou moeten stellen:

  1. heb ik alleen betrouwbare cijfers nodig tegen zo laag mogelijke kosten?
  2. of heb ik diepgaande inzichten nodig die me helpen de gewenste veranderingen in kennis, attitude en gedrag van mijn stakeholders te realiseren?

Voor het tweede bent u bij StakeholdersLab aan het juiste adres: wij tonen u de knoppen waaraan u kunt draaien om uw reputatie te verbeteren, de tevredenheid en loyaliteit van uw klanten en medewerkers te verhogen of de steun van de overige stakeholders te verwerven.

Belofte 2: Wij vragen ook bij onze respondenten beter door en halen voor u de onderste steen boven, zodat u beter dan uw concurrenten weet waar uw stakeholders behoefte aan hebben en hoe u hier als geen ander invulling aan kunt geven om uw doelen te bereiken.

Elke klant zijn eigen dreamteam

Wij geloven in een nieuwe manier van werken waarbij niet de omvang van je organisatie, maar je netwerk en het vermogen om voor de klant zoveel mogelijk expertise samen te brengen centraal staat. We hebben dus geen eigen webpanel, onderzoeksruimtes, notulistenteam, respondentenselectie, dataverwerkers of figurenmakers.

Bij ons zit u niet op de achterbank, maar achter het stuur

Maar voor elke klant stellen we een dreamteam van senior-onderzoekers samen en huren we (vaak bij de grote bureaus) de allerbeste onderzoekstools, faciliteiten en ondersteuning in. Door deze flexibele manier van werken kunnen we tegen lagere kosten dezelfde onderzoeksprojecten (bijvoorbeeld focusgroepen, telefonische surveys, straatinterviews, werkplekgesprekken, online-peilingen en stakeholderdashboards) realiseren als de grote bureaus. En omdat wij geen confectie maar maatwerk leveren, kunt u elk project beter dan bij de grote bureaus naar uw hand zetten.

Specialist in het bevragen van strategische stakeholders

Alle stakeholders die een VIP-behandeling vergen

StakeholdersLab bevraagt alle primaire en secundaire stakeholders waar u voor het behalen van uw strategische doelen van afhankelijk bent. We onderscheiden 15 stakeholdergroepen die voor de meeste organisaties van meer of minder belang zijn. En we zijn gespecialiseerd in high-profile stakeholders die niet goed met gestandaardiseerd onderzoek bereikt kunnen worden, zoals:

  • leveranciers
  • (groot)zakelijke klanten
  • investeerders/aandeelhouders
  • persrelaties
  • ambtenaren en toezichthouders
  • ngo’s
  • vakbondsbestuurders
  • peers & koepels
  • wetenschappers en analisten en
  • omwonenden (local communities).

Uw stakeholders krijgen de VIP-behandeling die ze verdienen

U vraagt zich af of StakeholdersLab over de voldoende gekwalificeerde interviewers beschikt om met de juiste tone-of-voice en voldoende kennis van zaken met uw belangrijke stakeholders te spreken? In dat geval kunnen wij u geruststellen.

Ruim 50 jaar ervaring in strategisch marktonderzoek

We realiseren ons terdege dat we het visitekaartje van onze opdrachtgevers zijn. Omdat wij de afgelopen decennia duizenden high-profile stakeholders mochten bevragen en ons altijd grondig in de issues en uitdagingen van onze opdrachtgevers en respondenten verdiepen, zijn we representatieve gesprekspartners met wie uw stakeholders op hun niveau van gedachten kunnen wisselen. Ook de onderzoekers die we inschakelen hebben circa twintig jaar ervaring. Door deze VIP-behandeling straalt de kwaliteit van ons werk positief af op de reputatie van uw organisatie.

Laat ons uw ogen en oren zijn

Of wij werkelijk zo empathisch zijn? Stel ons op de proef en meld u aan voor een vrijblijvend intakegesprek met gratis probleemanalyse:

Info@Stakeholderslab.nl

read more

de mensen naast en achter StakeholdersLab

De oprichter

StakeholdersLab is een onderzoeks- en adviesbureau dat elf jaar geleden door psycholoog Henk Noort is opgericht om afnemers van strategisch stakeholderonderzoek meer toegevoegde waarde te bieden (betere selectie, betere methoden en technieken en vooral betere adviezen).  

StakeholdersLab is een netwerkorganisatie waarin Henk met veel senior-onderzoekers, adviseurs, onderzoeksbureaus en andere zakelijke dienstverleners uit zijn netwerk op projectbasis samenwerkt. Hierdoor kan hij ook grote onderzoeksprojecten uitvoeren en dezelfde kwaliteit zo niet betere leveren als de grote bureaus waar hij en zijn netwerkpartners hun sporen hebben verdiend.

Henk Noort

Sinds zijn afstuderen in de cognitieve psychologie is het opzetten en uitvoeren van strategisch markt- en beleidsonderzoek en hierover rapporteren, adviseren en publiceren zijn grootste passie. Via diverse onderzoeksfuncties, waaronder bij het CBS, het ISK en Motivaction, ontwikkelde hij zich van projectleider, accountmanager, senior research manager tot teamleider gespecialiseerd in strategisch stakeholder- en reputatieonderzoek. Vanuit de overtuiging dat strategisch marktonderzoek ten behoeve van corporate communicatie en public affairs een specialistische aanpak vergt, nam hij in 2008 ontslag en richtte hij StakeholdersLab op. Henk had ook 3 jaar een column in Het Financieele Dagblad en werkte sinds 2014 aan zijn nieuwe boek De Empathische Organisatie dat eind 2019 bij Nubiz verschijnt.

‘Henk Noort helpt ons al vele jaren naar volle tevredenheid voeling te houden bij hetgeen er onder onze stakeholders leeft. Hij heeft zich de complexe pensioenmaterie goed eigen gemaakt, levert degelijk vakwerk en is een goed ingevoerde gesprekspartner op senior niveau voor onze stakeholders. Zijn adviezen zijn toepasbaar en hebben onze stakeholderdialoog aantoonbaar verbeterd. Een prettige sparringpartner ook die met ons meedenkt.’

Hans ten Brinke, vice-president corporate communications APG Group

‘Henk heeft voor MediaPartners een klantonderzoek uitgevoerd. Niet alleen is zijn rapportage uitvoerig en professioneel, klanten lieten spontaan weten dat ze de contacten met Henk bijzonder hebben gewaardeerd. Goed werk!’

Alec Bergsma, managing director MediaPartners Group

Henk@stakeholderslab.nl

Henk werkt met diverse senior-onderzoekers en -adviseurs uit zijn netwerk samen, in het bijzonder met Wicher van Vreden, Jeroen Duijvestijn en Waldo Swijnenburg.

Wicher van Vreden

Studeerde psychologie, onderzoeksmethodologie en marketing en heeft ruim 20 jaar ervaring met het uitvoeren van kwalitatief en kwantitatief onderzoek. Hij werkte als teamleider en account director bij verschillende onderzoeksbureaus. Hij voerde vele onderzoeken uit op het raakvlak van identiteit, imago en positionering. Zijn inhoudelijke aandachtsgebieden omvatten o.m. de podiumkunsten, het betalingsverkeer en de financiële en zakelijke dienstverlening.

Wicher@stakeholderslab.nl

 

Jeroen Duijvestijn

Jeroen Duijvestijn is expert op het gebied van internal branding, reputatie- en stakeholdermanagement. Hij heeft ruim twintig jaar ervaring als communicatieadviseur en reputatie- en issuemanager. Jeroen werkte van 2016 tot juli 2019  als manager identiteit en reputatie bij Coöperatie VGZ. Daar ontwikkelde en bouwde hij aan een nieuwe positie van VGZ als “zinnige zorg makelaar”. Het ondersteunen en verspreiden van ideeën van stakeholders om de zorg te verbeteren en duurzaam betaalbaar te houden stond daarin centraal. Het versterkte de reputatie van VGZ bij haar stakeholders significant en leverde ruim 200.000 nieuwe klanten op. Jeroen is nu zelfstandig consultant.

Jeroen@stakeholderslab.nl

 

Waldo Swijnenburg

Waldo Swijnenburg heeft twintig jaar ervaring als onderzoeker en werkte in die jaren voor een breed scala aan (inter)nationale merken. In 2012 is hij door de MOA genomineerd voor onderzoeker van het jaar vanwege zijn visie op het vakgebied, innovatieve aanpak en publicaties. Tot eind 2019 was hij managing partner bij het grootste kwalitatieve onderzoeksbureau van Nederland. Sinds 2020 werkt hij als zelfstandig onderzoeker. Hij is gespecialiseerd in kwalitatieve methoden en het achterhalen hoe rationele en emotionele drivers consumentengedrag aansturen en is afgestudeerd in sociologie en psychologie (cum laude). 

waldo@stakeholderslab.nl

 

Samenwerkingspartners

Als het project dat vereist, bijvoorbeeld voor de respondentenselectie, het uitwerken van de interviewopnames, het uitsturen en verwerken van online-vragenlijsten, strategisch (communicatie-)advies of publicaties, werk ik nauw samen met de volgende gespecialiseerde partnerorganisaties:

Motivaction

Het Notulistenteam

CustomerCentral

DataIM

Berlijn Teksten

StadsPeil

Terra Nova

Mappa Consult

Jeroen Duijvestijn

 

Zin in synergie?

Henk gelooft in de kracht van samenwerking en co-creatie, omdat het meer fun, een beter inzicht in de behoeften, wensen en verwachtingen van de klanten en ook meer kwaliteit oplevert. Daarom is een plus een meestal drie. Het is zijn droom om het empathisch vermogen van het gehele bedrijfsleven en zijn bestuurders te verhogen, zodat ze voor hetzelfde geld meer toegevoegde waarde voor hun klanten gaan creëren, ‘duurzaam’ succesvol worden en in de samenleving meer vertrouwen opbouwen. Ben jij een marktonderzoeker, consultant, communicatie-adviseur of empathietrainer met dezelfde droom, neem dan contact op.

Henk@stakeholderslab.nl

read more