specialisten in strategisch marktonderzoek

Ook op zoek naar handelingsperspectief?

Er bestaan twee soorten marktonderzoeksbureaus. Bureaus uit de eerste categorie laten zien hoe uw organisatie bij al uw stakeholders presteert. Ze meten bijvoorbeeld heel betrouwbaar en valide uw publieksreputatie, klant- en/of medewerkerstevredenheid of de beeldvorming en waardering bij andere stakeholders. Bureaus van de tweede soort meten niet alleen uw prestaties, maar helpen die ook te verbeteren. Ze bieden het meeste handelingsperspectief en laten bijvoorbeeld zien hoe u uw CSR-beleid, publieksreputatie of klant-/medewerkerstevredenheid concreet, significant en aantoonbaar kunt verbeteren. U raadt het al, StakeholdersLab behoort tot de tweede categorie.

Wij meten uw prestaties niet alleen, maar helpen ze ook verbeteren

Wij halen de onderste steen boven, laten zien waar de grootste kansen liggen, wat de belangrijkste obstakels zijn en welke stappen u concreet kunt zetten om de hoofden en harten van de belangrijkste stakeholders voor uw organisatie te winnen.

Wilt u ‘harde’ cijfers of diepgaand inzicht?

Bent u alleen geïnteresseerd in ‘harde’ cijfers omdat daar de meeste overtuigings- en zeggingskracht vanuit gaat? Dan brengen we u graag op andere gedachten. Wij zijn ook dol op cijfers, maar als je de belevingswereld die erachter schuilgaat niet kent, kun je ze moeilijk interpreteren en op waarde schatten.

Voordat je je reputatie, medewerkerstevredenheid, klanttevredenheid of alignment betrouwbaar en valide kunt meten, heb je inzicht nodig in de achterliggende belevingswereld, opvattingen, percepties en verwachtingen van de betreffende stakeholders. En ook wanneer je wilt weten hoe je dit significant en aantoonbaar kunt verbeteren, is kwalitatief onderzoek (telefonische of face-to-face diepte-interviews op de werkplek) vaak een betere methode. Daar ligt dan ook onze grootste expertise.

Maar StakeholdersLab is breed inzetbaar (full-service). We zijn niet alleen goede interviewers, maar ook gepokt en gemazeld in de statistische methoden en technieken (bijvoorbeeld regressie-analyse, factor-analyse, NPS en segmentatie). 

Wij zijn gespecialiseerd in het bouwen van stakeholder cockpits/dashboards.

Als we op basis van deskresearch/aanvullend kwalitatief onderzoek de belangrijkste drivers/kritiekpunten/issues/KPI’s voor de betreffende stakeholders hebben vastgesteld, kunnen we deze desgewenst met onze partnerbureaus ook bij grotere groepen monitoren en op statistische representativiteit toetsen.

Durft u uw belangrijkste stakeholders aan een bureau toe te vertrouwen?

U weet als geen ander hoe cruciaal uw stakeholders voor uw organisatie zijn en vraagt zich af of een onderzoeksbureau over de voldoende gekwalificeerde interviewers beschikt op met de juiste tone-of-voice en voldoende kennis van zaken op niveau met hen te spreken. In dat geval kunnen wij u geruststellen.

Wij realiseren ons als geen ander dat wij het visitekaartje van onze opdrachtgevers zijn en dat de kwaliteit van onze aanpak en interviews op hun organisatie afstraalt. Omdat wij de afgelopen jaren letterlijk duizenden high-profile stakeholders mochten bevragen, van alle markten thuis zijn en gewend zijn ons snel op nieuwe terreinen in te werken, zijn we goede gesprekspartners met wie uw stakeholders op hun niveau van gedachten kunnen wisselen. StakeholdersLab geeft uw strategische stakeholders de aandacht die ze verdienen en put uw concurrentievoordeel uit hun expertise.

Ook ‘ogen’ en ‘oren’ nodig?

Hebt u kortom behoefte aan ‘buitenspiegels’ om te ontdekken wat er onder uw stakeholders leeft, wat ze van uw organisatie behoeven, wensen en verwachten en hoe u deze inzichten kunt inzetten bij het behalen van uw operationele en strategische doelstellingen? Nodig ons dan uit voor een kennismakingsgesprek.

Wij leveren maatwerk, voor de prijs van confectie

Wij bieden u meer flexibiliteit en maatwerk dan de grote bureaus, zodat u het onderzoek desgewenst geheel naar uw hand kunt zetten. En dat tegen aanzienlijk lagere kosten.

 

It's only fair to share...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn