marktonderzoek en -advies

Uw ‘buitenspiegels’ die de grootste kansen en bedreigingen zichtbaar maken

We bevragen al uw stakeholders

StakeholdersLab onderzoekt alle primaire en secundaire stakeholders en adviseert u hoe u met al uw klanten, medewerkers, leveranciers, investeerders/aandeelhouders, lokale gemeenschappen en overige belanghebbenden waar u voor het behalen van uw strategische doelen van afhankelijk bent wederzijds-lonende relaties kunt opbouwen. Dan gaan ze de organisatiekoers niet (langer) tegenwerken, maar juist actief steunen. In het onderstaande overzicht zijn de 15 belangrijkste stakeholdergroepen opgenomen, maar vanzelfsprekend onderzoeken we ook andere stakeholdergroepen.

 

Onderzoek is een middel tot het verwerven van handelingsperspectief

Voor ons is marktonderzoek geen doel op zich, maar een middel om organisaties evidence-based en met aantoonbaar succes te kunnen adviseren bij het verbeteren van hun stakeholderrelaties, zodat ze met hun steun gaan excelleren in datgene waartoe ze op aarde zijn. Wij halen de onderste steen boven, laten zien waar de grootste kansen liggen, wat de belangrijkste obstakels zijn en welke stappen u concreet kunt zetten om de hoofden en harten van de stakeholders voor uw organisatie te winnen. Dan gaan ze u niet (langer) tegenwerken, maar juist vóór u ‘werken’ aan de realisering van uw strategische doelstellingen.

Uw stakeholders krijgen de VIP-behandeling die ze verdienen

U weet als geen ander hoe belangrijk uw stakeholders voor uw organisatie zijn en vraagt zich af of StakeholdersLab over de voldoende gekwalificeerde interviewers beschikt om met de juiste tone-of-voice en voldoende kennis van zaken op niveau met hen te kunnen spreken? In dat geval kunnen wij u geruststellen.

Ruim 50 jaar ervaring in strategisch marktonderzoek

Wij hebben gezamenlijk al meer dan 50 jaar ervaring en realiseren ons als geen ander dat wij het visitekaartje van onze opdrachtgevers zijn en dat de kwaliteit van onze aanpak en interviews op hun organisatie afstraalt. Omdat wij de afgelopen jaren duizenden high-profile stakeholders mochten bevragen, van alle markten thuis zijn en gewend zijn ons snel op nieuwe terreinen in te werken, zijn we goede gesprekspartners met wie uw stakeholders op hun niveau van gedachten kunnen wisselen. Omdat we hen de VIP-behandeling geven die ze verdienen, straalt de kwaliteit van ons werk positief af op de reputatie van uw organisatie.

Seniorkwaliteit voor juniorprijzen

Beter en goedkoper

U bent vast niet aan het shoppen voor de laagste prijs, maar omdat u waarschijnlijk wél op de centen moet letten, is het goed om te weten dat u bij StakeholdersLab voor betere kwaliteit goedkoper uit bent dan bij de grote onderzoeks- en consultancy-bureaus. Bij grote concurrenten is dat vaak precies omgekeerd, maar door onze lage overhead worden al onze onderzoeken en adviestrajecten tegen juniorprijzen door senior-onderzoekers uitgevoerd.

Laat ons uw ogen en oren zijn

Hebt u ook behoefte aan betrouwbare ‘binnen- en buitenspiegels’ om te ontdekken wat er onder bijvoorbeeld uw klanten, medewerkers, leveranciers, aandeelhouders, persrelaties of toezichthouders leeft of wat in hun ogen de belangrijkste sterktes, zwaktes, kansen en bedreigingen van uw organisatie zijn. En wilt u ook weten hoe u deze inzichten kunt gebruiken om alle in- of externe relaties te verbeteren en uw strategische doelen te bereiken? Of zoekt u praktische adviezen voor het verwerven van draagvlak bij buurtbewoners voor nieuwbouw of sloop, voor het wegnemen van weerstand bij medewerkers ten opzichte van een reorganisatie of fusie/overname of voor het verbeteren van relaties en samenwerking met de genoemde of andere strategisch onmisbare stakeholders? Nodig ons dan uit voor een kennismakingsgesprek.

Voor het aanvragen van een kennismakingsgesprek, klik hier:

Kennismaken@Stakeholderslab.nl

 

 

 

It's only fair to share...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn